Олександр Мельничук: "Все плавно підходить до запуску на НТН серіалів власного виробництва"
Телеканал НТН у першому півріччі 2010 року показав долю трохи нижче, ніж у минулому році. Такі результати виконавчий продюсер каналу Олександр Мельничук пояснює посиленням конкуренції. Втім, за його словами, у каналу є козирі для того, щоб у новому сезоні вирівняти показники. В інтерв'ю "МедіаБізнесу" він розповів про програми, які готує телеканал і плани знімати серіали власного виробництва.
- Показники перегляду у НТН у цьому році нерівні...
- Так, у нас були різні показники протягом сезону: і злети, і падіння. Зараз ми будемо їх вирівнювати.
- Які проекти можуть не з'явитися в новому сезоні?
- Швидше за все, це буде "Самооборона". Проект однозначно потрібно міняти. Ми робили його, розраховуючи, що основними глядачами стануть "ботаніки" і дівчата - всі слабо підготовлені до екстремальних ситуацій люди. Але, очевидно, розрахунок був неправильним. Люди, які не цікавилися прийомами самооборони раніше, не стали їм вчитися. Мабуть, вони віддають перевагу іншим телепроектам. Але, цілком можливо, зіграли й інші чинники.
- Ви збираєтесь відмовитись від виробництва цього проекту?
- Зараз ми хочемо спробувати його переформатовувати - щоб інструкторами були люди, які готують бійців спецпідрозділів, наприклад, "Барса". Попередня домовленість з ними є.
Також у нас є питання по покупному формату "Поступок". Хоча ідея проекту благородна. Плюс він цікавий тим, що заснований на російських реаліях.
- А Вам не здається, що українському глядачеві більш цікаві свої реалії?
- Звичайно. Тому ми вже зараз думаємо про виробництво подібного продукту своїми силами. Але - не в цьому сезоні.
- Розкажіть докладніше про програму, присвячену кримінальним історіям 70-80 рр., яка має стартувати на каналі.
- У співпраці з "07 продакшн" зараз ми закінчуємо роботу над її пілотом. Програма буде присвячена резонансним справам 1970-80 рр. XX століття. У ній ми розповімо про те, що відбувалося на заході Радянського Союзу. Адже найцікавіші справи з українською зав'язкою, які звучали на весь Союз, було дуже багато. Деякі офіційно вважаються нерозкритими до цих пір - тоді багато замовчувалося. Наприклад, подвійне вбивство і пограбування в Бахчисарайському районі - 130 тисяч рублів вкрали в День міліції. Весь Союз стояв на вухах! Гроші не знайшли, свідки зникли. 35 років нібито ніхто не знав, що сталося. Ми дізналися: що було насправді.
А фарцовщики? А пограбування магазину "Каштан"? А водій Горбачова, який був унікальним фальшивомонетником і коли його заарештували за це, сказав: "Секундочку, а за що? Бачите, на банкноті написано:"для обігу в межах такої-то зони?". Тобто, він робив сувенірні купюри. Нам є про що розповісти!
- У якому слоті виходитиме цей проект?
- Його робоча назва - "Лінія розслідування". Поки він розглядається в лінійці 18.30 з понеділка по четвер з повтором.
- У вас також були "Легенди бандитської Одеси" та "Легенди бандитського Києва"...
- Ми почали робити цей проект з "Легенд бандитської Одеси". Той проект був дуже успішним. Хоча б тому, що і на Петрівці, а особливо в Одесі, пірати торгували ними на всю. Але настав час відмовитися від географічних рамок. Тому проект тепер буде називатися "Легенди карного розшуку". У цьому сезоні ми покажемо історії 40-х, 50-х і початку 60-х років. Багато героїв тих років ще живі. Вони дають цікаві свідчення.
- Очевидно, такі проекти обійдуться каналу дорожче. Назвіть їх бюджети.
- Це досить дорогі проекти. Хоча дуже багато чого в них зроблено на ентузіазмі.
- Назвіть порядок цифр.
- Складно називати конкретну цифру. Орієнтовно ми витрачаємо десь 40 тисяч гривень за програму. Будь-яка серія, де є 50% постановок, вимагає витрат. А в наших проектах їздять "полуторки", актори одягнені в костюми тих часів, зйомки на гідних локаціях. Загалом, витрачаємо чимало, але хотілося б більше.
- У Вас є плани по запуску серіалів власного виробництва?
- За тими проектами, які вже напрацьовані, думаю, що можна було б за це братися. Інша справа, з ким співпрацювати над виробництвом такого продукту. Але я думаю, що все плавно підходить до запуску на НТН серіалів власного виробництва.
- Запуск серіалів від НТН це перспектива кількох років?
- Хотілося б бути великим оптимістом. Ну, давайте я скажу, що на це піде рік. У нас уже є гарна тема, яку я готовий обговорювати з продакшн-компаніями. Навіть історії, які ми робимо в рамках кримінального розшуку, теж можуть стати основою для серіалу.
- Чи можна говорити про те, що якісних чоловічих серіалів для українських чоловіків на ринку недостатньо?
- Я не думаю, що українські чоловіки чимось відрізняються від російських чоловіків. Хоча, звичайно ж, нам не вистачає серіального продукту, в якому наші співвітчизники були б яскравими героями. Чи повинні вони бути виключно українцями? Мені складно сказати. Реалії Росії та України близькі. Та й проблеми, з якими ми стикаємося - маленькі зарплати, високі ціни, хтось образив на дорозі або штовхнув на ринку - схожі.
- Чому на каналі немає ніяких масштабних шоу?
- Ми розробили ідею програми змагального характеру. Вона полягає в тому, щоб людей, які є професіоналами в якомусь виді спорту, поміщати в реалії, через які проходять бійці спецпідрозділів. Наприклад, плавання. Чи зможе спортсмен повторити свій рекорд, якщо доведеться плисти в обмундируванні? А з повним комплектом спорядження? Адже в спецпідрозділах цьому вчать.
Ми вже підготували пілот цього проекту. У ньому на одну трасу вийшов банкір, який захоплюється "покатушками" по пересіченій місцевості на хорошому джипі і прапорщик із спецпідрозділу "Барс", який їздить на БТРі. Для початку було цікаво подивитися: хто з них подолає трасу швидше. А потім їх поміняли місцями - військовий сів за кермо крутого джипу, а банкір поїздив на БТРі. Вийшло дуже цікаво.
- Наскільки більше проектів власного виробництва у Вас буде в новому сезоні?
- Кількість проектів в ефірі поки залишається сталою. Для нас тепер важливіше якість і масштаб.
- Які проекти для вас готують сторонні продакшн-студії?
- За нашим замовленням продюсерська компанія "Time pro" готує пілот програми "Досконале бойове мистецтво". Якщо все вийде так, як ми задумали, то в кожній програмі ми будемо досліджувати якийсь окремий елемент - удар рукою, блок і т.д. Наприклад, удари рукою в карате, боксі, у-шу і т.д. - дуже різні. Проект розповість про їх переваги та недоліки. "Time pro" - взагалі професіонали в цій справі. Це люди, які робили проекти для Discovery. У них є досвід і знання предмету.
- Нових покупних форматів на НТН не буде?
- Поки що ми не ведемо ніяких переговорів, але, безумовно, шукаємо формати, які могли б купити. Наприклад, програми, які розповідають про надзвичайні події шукаємо.
- Ви будете запускати промокампанію нового сезону?
- Звичайно, як же без неї. За планом вона - на початку осені. Крім усього іншого, ми будемо активно використовувати анонсування на каналах групи. Наш слоган залишиться тим самим - "Ти свідок". У цьому сезоні ми лише трохи змінимо акцент у бік репортажності. У графіку будуть відображені реальні екстремальні ситуації. У нас буде більше виїздів разом з правоохоронними органами, участь в рейдах і т.д. Тому і графічних елементів стане більше.
- Вихід на які показники по долі від Вас вимагають до кінця року?
- Чим більше - тим краще. (Посміхається). Для програм власного виробництва 5% не є межею або надзавданням - бувало і більше. Для каналу - теж.
- Кого Ви вважаєте своїм головним конкурентом?
- Фрагментарно ми конкуруємо з усіма. Перетинаємося почасти з СТБ, ICTV, ТВi. Телеканал "Україна" зі своїм серіальним показом теж нам завдає неприємностей. Навіть телеканал "Сіті" запустив проект про історії київської міліції, який дуже нагадує наш.
І ось що цікаво, коли два роки тому у нас був ребрендинг і ми зайшли в цю нішу, вона була практично порожньою. Телеканали показували серіали про жіноче щастя, тощо. Ми вистрілили зі своїми детективами і - всі почали показувати детективні серіали чоловічого типу. Тому, безумовно, зараз конкурувати стало складніше. Але якраз це і тримає в тонусі.
Тетяна Харченко
-
1.11.2024, 12:47
-
1.11.2024, 12:47
-
1.11.2024, 12:47